Uzak Doğu Mutfağına Giriş 101

Ocak 03, 2018


Herkese Merhaba!

Sanıyorum ki hazırlığa başladığım günden beri, sevgili öğretmenlerimin 'Did you eat sushi?' gibi sorular sormaları üzerine hayatımda ilk defa suşi denemek istedim. Elbette ki sınıfımda bulunan pek de haz etmediğim bir arkadaşımın 'I love sushi!' cümlesini sürekli tekrar etmesi üzerine daha bir çok merak ettim. Yanılmıyorsam eğer 5-6 ay boyunca sushi yemeğe gitmek için arkadaşlarımla plan yaptım ve en sonunda hiçte ummadığım bir anda en yakın arkadaşım ile denemeye gittim. Suşi denemek için ise Beşiktaş'ta bulunan Çin Büfe'ye gittik. Siparişleri alan kişi -ne yazık ki adını tam olarak hatırlayamıyorum- o kadar tatlı ve ilgiliydi ki mekana hemencecik ısınmamızı sağladı. Elbette ki ne yiyeceğimiz konusunda da çok yardımcı oldu ve ilk defa deneyeceğimiz için bizlere California Roll yememizi önerdi ki bizde bu öneriye kulak verdik. İlk deneme olarak yediğimiz suşinin yanında acılı ekşili çorba da aldık. Ancak ne yazık ki çorbanın fotoğrafını çekemeden yemeğe koyulduk. Suşiden ziyade çorbayı çok ama çok daha sevdim. Kış aylarında içilecek çorbalardan. İlk gidişim son gidişim olmadı elbette, o günün ardından birkaç defa daha gittim. Evet, sanıyorum ki artık bende 'I love sushi!' diye bağırmalıyım. Sonraki gidişlerimde ise her zaman California Roll ve ekstra bir şeyler istedik. Ekstra olarak istediklerimiz ise; dana etli erişte, moğol işi tavuk, tatlı ekşi soslu ördek. Tatlı ekşi soslu ördeği açıkçası ben pek fazla beğenemedim ancak makarnaya bayılan biri olarak elbetteki eriştesini çok sevdim. Suşi yemeseniz dahi erişte ve çorbası için gidebileceğiniz bir mekan. Moğol işi tavuğu ise ilk denediğimde çok sevmeme rağmen bir sonraki deneyişimde ilk denediğim zaman ki gibi sevemedim. Ancak tavuk parçalarının reçel ile bu denli yakışacağını asla düşünmemiştim.

Dipnot: sushi beni tam olarak doyurmadığı için ekstra bir şeyler daha sipariş ettik veya çıkışında döner yemeğe gittik. 



Elbetteki üstteki yazıyı neredeyse bir yıl evvel yazıp, taslaklara ekleyerek unutuvermişim. Tabii ki böyle yapmamın sebebi ani gelen bir şeyler paylaşma isteğinin geldiği gibi kolayca gidivermesidir. Umut ediyorum ki bugünden sonra daha aktif bir şekilde paylaşımlarda bulunabilirim. Esen kalın..

melle. rêveur 




You Might Also Like

0 yorum

Facebook

Flickr Images

Subscribe